Mercredi le 14

Bonsoir! :)

Hur mår ni mina fina? Något nytt i Finland? Kom ihåg att uppdatera mig ibland om vad som händer där borta! Ja vill gärna höra all drama och sånt också.. ;)
Jaa vad har hänt i ma vie francais då? rien de special kan man väl säga. alltså inget speciellt egentligen. På fredag blev det bio med Madame; en spansk film med fransk text, förstod nästan allting faktist, (alltså då med att läsa franska texten) spanska verkar faktist vara ett enklare språk en franska..det får bli min nästa språkchallenge efter franskan!
På lördagen blev det sedan lite shopping i Aix, härliga små butiker överallt, och ja hitta tom. en hel butik för macarons, dock inte ladurée. Synd bara att ja inte kommer ihåg vilken gata den fanns på, man går lixom helt vilse på dom tusentals minimala gränderna. Men månne ja int hittar den igen, har ju lixom ett år på mig :D
Efter aix blev det sedan en middag med Madame. Vi hade de super chouette, satt i ett par timmar o tala över ett par glas vin.
På söndag bar det återigen av till något kulturevenemang i aix, gick ett par timmar omkring på cours mirabeau med Madame, och hennes manliga(vän? ;). Sen blev det också lite norskt citronvatten på ett mysigt café. Ja bara måste ju beställa det eftersom det var från Norgeee hahaa ssm ni vet :D Efter det körde vi sen iväg till en vacker strand nära Marseille, och där blev det sedan ett dopp i underbara medelhavet samt kex och bokläsning.
På måndagen var det sedan tillbaka till vardagen, föra Lou till skolan etc, och såklart poolhäng i ett par timmar. Färgnyansen på min hud börjar verkligen likna en semi mörkhyads snart haha. Vet faktist inte om jag någonsin varit så brun som jag är nu, men det är kanske inte så konstigt med tanke på att jag var både i magaluf och ayia napa här före! ooj saknar det som faan<3
På tisdag var det sedan en slapp dag igen, och efter Lous skola förde jag henne till badminton träningen, var jag satt och spanade in hennes tränare. hahaa typiskt..
Idag då, hela dagen har spenderats med Lou. Hon har inte skola på onsdagar så då tar ja hand om henne hela dagen. Blev ju igen ett par timmars chillande vid poolen med fröken och så tillät ja henne se på hannah montana lite för länge efter lunchen. Hon har 1 timmes begränsing per dag, men jag låter henne i smyg se lite längre. Min franska räcker inte till riktigt ännu att på ett snällt sätt säga att hon inte får titta så mycket på tv osv. Hmm what else, jaa just det sen var jag en sväng till apteket och från ett närliggande boulangerie hämtade jag också två färska baguetter. Efter svängen till "byn" gick vi en sväng till Lous pappas lägenhet. Där skulle hon sedan sitta med sin ipad och tala med sin vän på messenger. hahaa hon ville adda mej men ja kommer int ens ihåg mitt lösenord till det. good times det där med msn :D Sen frågade Lou om jag tycker om hästar och ja ba "oui" och så gav hon en hästbok till mej som jag kunde bläddra i under tiden. eeehhh jaa ja borde kanske ha sagt "non" istället.
jajaa nu har ja babblat på om onödiga saker.........

Imorgon skall jag till språkskolan och diskutera un peu, eftersom kvinnan i deras telefon nog måste vara den råddigaste människan på jordklotet. Så håll tummarna för mig, om allt går bra, så börjar jag skolan nästa veckas tisdag wiiie! Ser faktist framemot det, börjar bli lite för slappt att varje dag chilla vid poolen osv. behöver snart lixom lite mer jobb för hjärncellerna :D men mest ser jag framemot att träffa andra ungdomar! :)
Om jag hinner imoron skall jag också en sväng förbi ett väldigt nice gym som jag hittade på nätet. Dom har lixom allt tänkbart som t.ex. vanliga gym timmar med aerobic, step, yoga etc, samt personal trainers, otroligt många olika vattenjumppan som vattencykling?!, o så har dom även spa med kosmetologer, och turkish hamam, och finnish sauna!! wihoo. MEN det bästa: Zumba och Reggateon. Det stod tom. att dom har mycket musik av Don omar.++ :))


HA.DET.BRA. JAG.<3.ER. BISOUS.




Marseille.








Kommentarer
Postat av: ale

Låter underbart! o jag vill vara bruuun :D sonja ja kan int sluta tänka på ayia napa !!!!! fan ändå...

uppdatera ofta,ja kommer varje dag in hit o kollar! puss

2011-09-15 @ 18:59:51
URL: http://coffen.blogg.se/
Postat av: Sonja

jepps ayia napa va så najjs! :)) ja ska försöka uppdatera lite oftare, ja e lite ovan me dehär bloggandet, glömde typ bort att ja hade en blogg :D

puss

2011-09-15 @ 22:33:55
Postat av: sabbe

Hihi norskt citronvatten,det var säkert från deras fjordar;DD låter annors mycket nice! bisous<3

2011-09-17 @ 10:26:03
Postat av: Sonja

sabbe: haha antagligen, men de smaka no int så spec. gott :D kraaaam<3

2011-09-17 @ 16:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0