Mardi, le 20

Bonsoir! :)

På lördag kväll blev det alltså Alexandras födismiddag hos hennes pappa. Det var så sjukt mysigt med sushi, risotto och chokladkaka med bär samt mojitodrinkar, rödvin och champagne! ++ det tog inte länge tills jag och Alexandra var på party humör, blev ganska många glas till slut haha, merci Philippe! Så vi drog sedan vidare till Aix centrum var vi mötte upp några av hennes kompisar. Först blev det lite more wine, och öl för några på en nice uteservering, och däreftter blev det en barrunda. Dom visade mig dom bästa barerna och klubbarna, men har redan glömt typ var alla finns, ja är inte så van vid staden ännu fastän den inte är så stor. Alltid lika kul att festa utomlands, och stort plus är ju att detta är en riktig studiestad= typ bara ungdomar ute på vs, trevlitrevlit! Hade dock lite svårt att hänga med i konversationerna på franska, men som tur var sa Alexandra alltid ibland något på engelska :)

På tal om franskan, jag började idag i skolan!! Först hade vi ett skriftligt test. Löjligt lätt, men sedan blev det mycket svårare med muntlig intervju. Men det gick väl helt okej. På torsdag börjar jag sedan påriktigt wiiie :) Det är alltså en språkskola för utlänningar, inte någon vanlig fransk skola. Så där var massor med människor från olika länder. Det var en finsk tjej i samma rum som jag och skrev prov, men ja sa int till henne att ja också är från finland. Anledningen? ja vill inte chilla med finländare här!! nejnejnej, det hinner ja göra när jag kommer tillbaka. (Jag gissar att dom flesta andra finländare skulle hoppat av glädje av att se en annan från samma land?) Men månne hon inte förr eller senare får reda på att jag också är från Finland.nooou. nånää kanske ja ska frenda med henne? hon e nog säkert helt trevlig :) Har förresten fått höra av alla att jag inte ser ut som en finländare, alla är helt säker på att ja är från sverige haha. Hurdan bild har månne utlänningar av Finland, alltså utseendemässigt? Tarja Halonen+Timo Soini gener kanske?! :D nåjaa nu räcker de med min finlands diss. Finland är faktist ett bra och välorganiserat land! Det som jag saknar med finland är att det mesta fungerar väldigt bra osv. och så är det så rent överallt! men när det kommer till folkslaget(generellt sätt då alltså) kulturen, och detta oändliga åka-med-tåg-i-minus-25grader-med-full-finnarna-som-är-deprimerade. nej tack, saknar det inte. Men er alla, mina juvliga vänner saknar jag otroligt mycket!! :(<3

hmm lite konstigt inlägg..och ta inte mina finlandsdissningar på största allvar, ni som känner mig vet ju att jag brukar skämta om mitt kära hemland (:

tyvärr fastnade det endast 2 bilder på min kamera på lördagen. skärpning sonja! jag måste bli bättre på komma ihåg fotandet!



Söta Alexandra fyllde 22!



Alexandra och hennes bästa vän. vad-hon-nu-hette?! Magali tror ja det
var! Blir hela tiden så många nya namn, svårt att komma ihåg :s :D




Hoppas allt är bra med er!!

Bonne nuit<3

Kommentarer
Postat av: caro

gå ut på barer på en tisda.. so not finland :D o nää du ska int angsta me finnar nu utan festa me franskisar ;) take care<3 o vi måst skypea nån daag!

2011-09-22 @ 14:41:09
Postat av: caro

gå ut på barer på en tisda.. so not finland! :D nää du ska int angsta me finnar nu utan festa me franskisar;) take care<3 o vi måst skypea nån da!!!

2011-09-22 @ 14:42:24
Postat av: caro

ojdå, de kom två gånger :o

2011-09-22 @ 14:42:52
Postat av: sabbe

Ojj nam sushi och mohitos<3 e där någo nordbor ute i barerna eller mest fransmän? haha sonja jag diggar din finlandssdiss:DDD dissa på bara! Under mina äventyr på lö som jag berätta till dig så dissa jag så hårt finland och finnar till didä finska killarna att di måst så ha tyckt att jag va så dendä "stereotypa-störande-bättrefolk-hurrin":DDDD hehe... sköt om dig bisous<3

2011-09-22 @ 15:24:46
Postat av: Sonja

caro: de va nog på lörda ja va o festa, fast ja skrev de först på tisdag, men månne de int blir nån tisdagsutgång också ;) jepps hihi :D desamma<3 joo vi måst verkligen skypea nån dag!! kram :)

sabbe: joo här e nog nordbor oxå, en del svenskar osv. men sen e de konstigt många från USA oxå :) haha ja kan tänka mej, dom tänkte säkert, ojneej finlandsveeensk :D desamma<3 kram :)

2011-09-22 @ 21:54:29
Postat av: ale

varför kan ja int sluta tänka på sushi nu?!?! :D ja borde laga de idag..nami! MER BILDER! ser jättemysigt ut! dehär landet suuuger djupt...

2011-09-24 @ 11:40:26
URL: http://coffen.blogg.se/
Postat av: Sonja

ale: sushi e så gott!! joo alltså ja måst verkligen börja ta mer bilder! ja glömmer allti kameran hemma/eller så orkar ja int ta me den, men ja ska försöka skärpa mej me de :)) kram finis<3

2011-09-25 @ 14:31:09
Postat av: caro

nå de bra att ja har min lukutaito kvar såhär efter att int ha gått i skolan :)))) hoppsan

2011-09-27 @ 21:05:55
Postat av: nana

sonja du e kakka me domhä bildena! o inge av dej utom från nå gamla reissun! ajjabaijja sonja! :D ja åt sushi idag... vaffö talar alla hä om sushi?? :D

2011-09-29 @ 19:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0