Mercredi le 12

Ciao!

Idag har hela dagen spenderats hemma med Lou. Somsagt har hon ju inte skola på onsdagar, så därför är jag med henne hela dagen. lite småjobbigt sådär, men endå inte så tungt. Hon vill mest se på tv och leka på sitt rum osv. men hon har endå begränsning på hur länge hon får se på tv osv. och då kan hon bli lite småsur om jag säger att hon inte får göra det längre. Jag försökte få henne ut i solskenet men hon ville hellre sitta inne. Så tillslut satt jag ensam vid poolen och läste en bok med en kopp kaffe. C'etait encore une trés belle journée! J'aime bien le soleil :)
I vanliga fall har hon badminton på onsdagar, men idag hade hon "ont i foten" så vi skippade det. hmm..eller så va hon bara lazy, ja gissar på de senare, men det är ju jag iochförsig oxå haha. Fast det skall det bli ändring på!

Igår sa förresten min ena lärare i skolan att hon märker att min franska har blivit bättre. jejee, det tror jag faktist själv oxå. Förr skulle jag inte ha kunnat föra en längre konversation på franska, men nu går det lite bättre! fast skit svårt är det ju dock ännu..men det kommer väl med tiden, tålamod tålamod..
haha alltså ja måst ba ännu tillägga att en av dem längre konversationerna utfördes med en rysk tjej som var typ världens.torraste.person.eveeeer. alltså på fredagen när vi var och festade så hängde hon med ut för att hon själv frågade Johanna om hon fick följa med oss. Vi tänkte att självklart lixom, här är man jette öppna för nya människor och olika nationaliteter och det är ju jette nice att träffa nya människor osv. Nå, först när vi satte oss på en uteservering så beställdes det vin, öl och drinkar men hon skulle absolut ha sitt gröna kvällsté. Inget fel med det ju, alltså att hon inte ville dricka alkohol, men vi andra höll lite på att dö av uttråknad när hon ville babbla i ca 2 timmar om fransk grammatik. Hon kunde ingen engelska så allt gick på franska, och hon förklarade i minsta detalj om hennes nya fantastiska grammatik bok som hon absolut älskar. Sedan tillade hon ännu att hon vid middagsbordet hos sin familj alltid har papper och penna bredvid sig eftersom hon skriver ner alla nya ord och meningar dom säger. Holy shit, ja skulle aldrig orka hålla på sådär. Hon tar verkligen språkinlärningen på allvar.
Jag kunde ju inte som vanligt hålla mig för skratt när Johanna sa att hon är här iaf i första hand för en ny upplevelse, få lära känna nya människor och helt enkelt ha the time of your life. Men stackars ryska flickan såg ju bara ut som ett frågetecken. hmm jag undrar om hon är på fel ställe..haha.

Vid det här laget var jag ännu inte så störd på henne, ja menar man måste ju ge alla en chans, vi är ju alla olika! Men sedan när vi gick in i första baren, (vi brukar göra en barrunda på några stycken) så frågade hon mig genast att vad vi gör där. Jag ba eehh vad brukar man göra i en bar? Träffa människor, dansa, ta en drink, mingla, ha roligt jaa ni vet. Och hon fick typ värsta paniken när vi beställde dricka, (gratis vin haha) och hon bad mig beställa en jus d'orange till henne. (appelsinsaft) En 20 årig ung kvinna som talar myyyycket bättre franska än mig kunde sen inte beställa sin egen saft. hohoojjaa. Nåå sen när hon druckit upp typ halva saften så ville hon hem. Kvällen hade ju typ inte ens börjat ännu och jag hade lovat föra henne tillbaka med bilen. Så jaa vad hamnar vi göra, Jag, Anna(ryska flickan) Johanna och två killar hoppade in i min bil och så måste jag köra henne ända hem och sedan tillbaka ut i vimlet. Kanske bäst att vi förde hem henne, för annors skulle det nog ha blivit sjukt jobbigt i dom andra barerna. Inget illa menat mot henne, ja menar hon är ju snäll och hur söt som helst, men orkaa...

Imorgon blir det sedan skola och sedan kanske lite eventuell shopping/gymbesök?! Och snart är det ju redan veckoslut, woopwoop! Blir antagligen fest båda kvällarna, Party Sonja is back haha (; Har förresten lyssnat sönder på Rihannas låt we found love, kommer den mycket i radion i Finland oxå?



Blir lite störd på att dom bara har en espresso maskin här och ingen
vanlig kaffekokare, heter det så? :D Espresso är ju den sk. "vanliga
kaffen i frankrike, som du får om du t.ex. på en restaurang beställer:
"un café s'il vous plaît" och ingen typ dricker det som i Finland anses vara
vanligt svart kaffe med kanske lite mjölk i. Så jag blandade i nån pulver i
varmt vatten och så tillade jag lite mjölk och voila färdigt, men inte så gott.

Bisous<3

Kommentarer
Postat av: caro

ja börjar bli störd på domhä poolbildena -.- nu har vi små pooler här också, men de tack vare regne :DD<3

2011-10-13 @ 16:31:13
Postat av: Sonja

haha! :D nå snart kan man no int chilla här mer vi poolen fö de börjar bli höst..men ennu säkert nån vecka iaf :)

2011-10-13 @ 18:22:49
Postat av: sapina

haha ryskan tjejen som du berättade om:DD hon låter ju... trevlig NAAAAAAAAT! :DDDDDDDDDD nya äventyr med polisen igen på veckoslutet mån tro?;) o joo rihannas låt med calvin harris spelas rätt mycket här också, den e bra! puss och kram<3

2011-10-13 @ 19:25:09
Postat av: Sonja

joo alltså ryska tjejen är ju min absolut bästa vän nu lixom haha. ja ha ignorerat henne sen fredagen.. :D inte polisen den här gången som tur ;) puss och kram till dig oxå bästa sapinaaa<3

2011-10-13 @ 23:33:27
Postat av: nelly

hahahah sonja dendä ryska muijan påminner ju lite om mönjä ?:DD

2011-10-14 @ 15:57:53
Postat av: Sonja

nelly: jepps haha kom int ens att tänka på de :D varför ska allti såndäna goodingar dyka upp ibland??

2011-10-14 @ 18:08:54
Postat av: nana

kunnon myyyssiigt, de sku kelpa o hänga vi poolen nu.... ://// de e muuten caffe americano elr nå som e dedä finlands "vanliga kaffe" utomlands.. men de smakar ganska kakka nä de int e alls starkt... typ smakar vatten !

jeijeee ha de braa!! :) <3

2011-10-16 @ 13:23:34
Postat av: nana

MÖNJÄ<333333

2011-10-16 @ 13:24:08
Postat av: Sonja

nana: jepps de e just de att dom dä andra kaffe sorterna smakar int så bra här, ibland kan man få en god cappucino, menmen :D tack, du ska o ha de super bra!! :)<3

2011-10-17 @ 19:07:09
Postat av: Stina

alltså ryska tjejjen e som hon svensken i nice!! me appelsinsaften :DD ja kommer ju nog int ihåg va hon heter... (perus) :DD om du beställer dubbel caffe americano (2 espresso + vatten) tycker jag att de bli godast ^^ puss<3

2011-10-18 @ 11:37:25
Postat av: sonja

stina: hon heter clara alltså den dä tjejen i nice haha :DD oukej tack för rådet! :)) puss<3

2011-10-22 @ 19:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0